Моє творче кредо
Творче життя вчителя надзвичайно багате, тому керуюсь певними принципами. Навчати - значить подвійно вчитися. Правильно навчати - це навчати цікаво. Бачити в кожному учневі, насамперед, Людину.
Філософ Конфуцій сказав: «Те, що я чую, я забуваю, те, що я бачу, я пам’ятаю, те, що я роблю, я роблю вміло». Такі твердження обґрунтовують потребу людини в навчанні. При виборі стратегії навчання скористалась усіма відомими даними – засвоєння навчального матеріалу залежить від використання методів. Найбільший відсоток засвоєння матеріалу дають роботи, в яких застосовуються інтерактивні методи навчання. Саме тому я вибрала інтерактивне навчання, в основі якого лежить принцип безпосередньої участі в навчальному процесі кожного учасника, взаємного духовного й інформаційного збагачення, а також особисто зорієнтованого навчання. Під час навчання використовую уроки-інсценізації, прес-конференції, уроки-мандрівки.
Намагаюсь не тільки навчити своїх учнів. А й створити ситуації, коли вони самі хочуть навчатись. Це тісно переплітається з проблемою, над якою працюю, - використання інноваційних методів навчання на уроках узагальнення й систематизації на уроках української літератури, тобто використання нестандартних форм роботи на уроках. Результатом використання методу є позитивна мотивація навчання, розвиток творчості та уяви, пошук додаткових джерел інформації, збагачення власних знань, застосування навчальних навичок і вмінь на практиці.
Дитина – явище у моєму житті, а не випадковість; кожна дитина є для мене неповторною, й нездібних серед них немає. Навпаки, кожний є талановитим, цікавим і готовим пізнати частинку цього світу зі мною. Пишаюсь тим, що я вчитель, бо можу відкрити щось нове в цьому світі для кожного.
Формула успіху вчителя:
(ОЗП + ДС + ЗМ + С + БС) * ІМ = ТУ
Це означає:
Особисто зорієнтований підхід + демократизація навчання + зацікавлення та мотивація + співпраця + безперервність і систематичність – усе це, помножене на інвестиції у майбутнє, - творчий учитель.
Також систематично «вживаю»: бальзам мудрості, коктейль творчості, каву бадьорості, відвар пунктуальності, настоянку терпеливості, екстракт людяності, а також такі вітаміни:
А – для активності;
В – для бадьорості;
С – для сміливості;
Д- для діяльності;
Е – для ефективності.
Завжди розвиваю пам’ять, намагаюсь працювати з ентузіазмом, коли доля дає мені лимон – перетворюю його на лимонад, тоді всі мінуси перетворюються на плюси.
Звертаюсь до порад книги А.Чернишова «Практикум по вирішенню конфліктних ситуацій». У цій книзі наведено ряд дуже корисних правил, особливо для таких молодих спеціалістів, як я. Наприклад: «Не намагайтеся за кожною негативною відповіддю школяра бачити тільки негативні мотиви», «Спільна діяльність зближує людей і підвищує їх авторитет», «Передбачливість і коректність поведінки вчителя знижують напругу у спілкуванні» та інші.
Результати навчання та виховання учнів у великій мірі залежить від трьох чинників: хто навчає, кого навчають, як навчають – важко сказати, що важливіше. Упевнена в одному: величезну роль у справі навчання й виховання відіграє саме вчитель, його особистість, його професійність і компетентність. Тому і обрала своїм кредо слова : «Якнайбільше вимогливості до себе й інших у творчому процесі через демократичність».
|